Zároveň žádá Zastupitelstvo hl.m. Prahy, Radu a Magistrát hl. m. Prahy, aby před spouštěním všech dopravních experimentů, které ovlivní dopravní situaci na území městské části Praha 4, byla respektována stanoviska Prahy 4. Takové usnesení přijalo Zastupitelstvo Prahy 4 ve čtvrtek 17.9 2009 na svém zasedání. „Je pro nás naprosto nepřijatelné, aby se rozhodovalo bez naší účasti. Považujeme za zcela bezprecedentní, že tak bylo učiněno bez vyhodnocení předchozího zkušebního provozu a také bez řádného projednání na Výboru dopravy hl.m. Prahy za naší účasti," řekl na zasedání zástupce starosty pro dopravu Martin Hudec (ODS).
Takto ostře se Praha 4 ohradila proti rozhodnutí odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy z 11.9. 2009, ve kterém po skončení první půlroční lhůty prodlužuje zkušební provoz o další půlrok, tedy do 28.2 2010. „Nemůžeme přihlížet tomu, jak si náš soused řeší svůj problém na náš úkor," řekl na zastupitelstvu člen Komise výstavby a dopravy Zdeněk Kovářík(ODS).
„V době, kdy by se měly městské části chovat přátelsky, se náš soused Praha 2 chová sobecky. Ano, v Legerově ulici bydlí občané Prahy 2, ale na ulici 5. května bydlí 2 tisíce občanů Prahy 4 a já je nechci vystavovat jakémukoli zhoršení životního prostředí," dodal starosta Prahy 4 Pavel Horálek (ODS).
Praha 4 zároveň vidí východisko ze zoufalé dopravní situace v Praze v celkovém zklidnění severojižní magistrály a ne v zužování jejích jednotlivých částí.
(pil)