Na své trasy se vrací přívoz P3 propojující Lihovar na Veslařský ostrov, P5 plující z Výtoně přes Císařskou louku na Smíchov a P6 převážející pasažéry z Modřan do Lahoviček. Na podrobnosti jsme se zeptali Tomáše Prouska ze společnosti Ropid, který má přívozy na starosti.
Kolik přívozů propojuje pražské břehy?
V rámci Pražské integrované dopravy je v provozu celkem pět linek přívozů - P1, P2, P3, P5 a P6. Celoroční jsou přívozy P1 a P2, přívozy P3, P5 a P6 jsou sezónní.
Kdy se na své trasy opět vrátí sezónní přívozy?
Sezona přívozů začíná 28. března a skončí 1. listopadu. Koncem března tedy vyplují přívozy P3, P5 a P6 a posilová sezonní loď na přívozu P2. To znamená, že na této trase budou jezdit lodě dvě.
Čekají pražské přívozy v letošním roce nějaké novinky?
Zásadní novinkou bude změna trasy přívozu P5, který bude nadále obsluhovat Císařskou louku, ale nově propojí výtoňskou a smíchovskou náplavku. V trase Císařská louka – Výtoň – Náplavka Smíchov bude v provozu v základním intervalu 30 minut, v sobotu v době konání farmářských trhů v intervalu 15 minut.
Kolik pasažérů přívozy v loňském roce převezly?
Všechny pražské přívozy v roce 2014 převezly 370 tisíc cestujících, z toho více než polovinu přívoz P2. Celkem přepravily i 31 tisíc jízdních kol.
Co vše je možné na přívozech převážet?
Přeprava na přívozech se řídí Smluvními přepravními podmínkami PID, lze tedy přepravovat kočárky, jízdní kola, koloběžky, psy, lyže, hudební nástroje, nákupy z trhu a podobně.
Přívozy na Vltavě
P1: Sedlec - Zámky
P2: V Podbabě - Podhoří
P3: Lihovar - Veslařský ostrov
P5: Kotevní - Císařská louka – Výtoň
P6: Nádraží Modřany - Lahovičky