Navrhované změny by se týkaly zhruba jedné čtvrtiny linek. „Firma nesplnila většinu bodů ze zadávacích podmínek, které dostali při minulém projednávání v prosinci. Jsme přesvědčeni, že tento návrh stále nevede ke zlepšení dopravní situace na území Prahy 4 a pouze by přinesl další zmatky a nespokojenost obyvatel," říká zástupce starosty pro dopravu Martin Hudec (ODS). Radnice ale zároveň souhlasí s tím, že je nutné posílit páteřní a přetížené spoje.
Podle radnice je nepřijatelné, aby Ropid rušil nebo oslaboval osvědčené a prověřené spoje všude tam, kde jejich vytíženost neklesá pod 50% a aby byly rušeny spoje na území, kde je denní kapacita nástupu a výstupu nad 100 osob na zastávku. „ Není prostě podle nás možné, v situaci, v jaké MHD na území je, posílit páteřní spoje a seškrtat ty spoje, které z této páteře uhýbají do lokalit, které jsou méně vytížené," dodává Martin Hudec
Městská část požaduje, aby firma po těchto dvou zamítnutých celkových návrzích dál předkládala pouze dílčí změny, které bude snazší do systému začlenit. Zástupci radnice budou dál pokračovat s firmou v jednáních o řešení situace. „ Musíme hájit zájmy obyvatel a budeme trvat na tom, aby jakékoli návrhy pouze zlepšily komfort cestování," vysvětluje místostarosta Hudec.