Nejčastěji řešila odklízení odpadků, úklid bioodpadu, chodníků a komunikací, odklizení drobných černých skládek či úklid po bezdomovcích včetně likvidace jejich příbytků.
Mobilní úklidová jednotka zajišťuje týdenní frekvenci úklidů v pěti sektorech, do kterých je rozdělena čtvrtá městská část. Každý sudý týden navíc provádí i víkendové úklidy na stanovených, především frekventovanějších místech a posiluje tím pravidelné úklidy oblastí. Zároveň je využívána k operativním úkolům, čímž je náprava zjednána takřka okamžitě a často se tím zamezí následnému vzniku černé skládky. Efektivnost mobilní úklidové jednotky potvrzuje také výrazný pokles počtu stížností a podnětů z řad občanů na nepořádek na území městské části. Aby se náprava nepořádku ještě více uspíšila, zavedla Praha 4 službu MMS. Nepořádek či nedostatky v čistotě teď mohou občané nahlásit na úřad pouhým zasláním MMS zprávy. Úřad tak bude moci okamžitě situaci řešit a zajistit úklid v nejkratším možném termínu.
„Smyslem této nové služby je, abychom na exponovaných místech , která jsou v majetku městské části, jako jsou parky, dětská hřiště či zastávky hromadné dopravy, mohli okamžitě nepořádek odstranit. V případě ostatních vlastníků, ať už se jedná o soukromé nebo například o Technickou správu komunikací, Dopravní podnik a další, tyto okamžitě vyzveme k nápravě , “ vysvětluje zástupce starosty pro životní prostředí Václav Krištof.
Mobilním telefonem nebo fotoaparátem pořízený snímek lze zaslat na adresu elektronické pošty: mms@praha4.cz. Pro snadnější dohledání místa hlášené je však třeba, aby snímek byl opatřen krátkým popisem včetně data a místa pořízení (ulice, číslo objektu apod.).
Zasílané příspěvky týkající se problematiky čistoty a údržby veřejných ploch budou zaevidované a budou veřejně přístupné k nahlédnutí na webových stránkách Prahy 4 v seznamu hlášených závad. U každého podnětu bude též následně upřesněno, kdy, jak a kým byl vyřešen.